Вітаємо на офіційному сайті

Кіберполіції України

До завдань кіберполіції входять:

  • Реалізація державної політики в сфері протидії кіберзлочинності Завчасне інформування населення про появу нових кіберзлочинців Впровадження програмних засобів для систематизації кіберінцидентів Реагування на запити зарубіжних партнерів, які будуть надходити по каналах Національної Цілодобової мережі контактних пунктів

У 2021 році кіберполіція припинила діяльність 422 онлайн-шахраїв

Про це сьогодні, 11 лютого, начальник відділу протидії різновидам онлайн-шахрайств Департаменту кіберполіції Іван Тимошенко повідомив на брифінгу щодо підсумків платіжного та банкоматного шахрайства у 2021 році в Україні. Він розповів про роботу кіберполіції за цим напрямком, а також надав рекомендації громадянам, як не стати жертвою таких шахраїв.

Брифінг відбувся за ініціативи Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем «ЄМА» за участю представників банківської сфери, державних органів і бізнесу.

«Впродовж 2021 року до кіберполіції надійшло понад 48 тисяч звернень щодо інтернет-шахрайства. Ми припинили діяльність 422 онлайн-аферистів, які фігурують у 2025 кримінальних провадженнях щодо вчинення шахрайств. На даний час досудове розслідування у цих провадженнях завершено, матеріали направлені до суду для обрання зловмисникам покарання», - розповів кіберполіцейський.

Іван Тимошенко зауважив, що все частіше зустрічаються випадки, коли до вчинення шахрайства в Інтернеті причетні не окремі зловмисники, а чітко організовані та керовані угруповання. За минулий рік кіберполіція викрила 13 таких груп аферистів, до їх нього складу входило 53 особи, що вчинили 760 шахрайських дій.

Серед найпоширеніших схем: продаж неіснуючих товарів, фішинг та телефонне шахрайство, прохання знайомих про допомогу у соціальних мережах. Також однією з актуальних є оформлення онлайн-кредитів у мікрофінансових організаціях.

«Шахраї отримують доступ до сім-картки, входять до Інтернет-банкінгу та за допомогою віддаленої ідентифікації здійснюють відкриття кредитів на громадян», - зазначив начальник відділу протидії різновидам онлайн-шахрайств.

У свою чергу представники банківської установи розповіли про стан кібершахрайства у сфері електронних платежів і карткових розрахунків, тенденції розвитку платіжних інструментів в Україні, а також про шахрайське обладнання, яке вилучається у банкоматних мережах.

Іван Тимошенко надав рекомендації громадян та зазначив, що основні правила кібергігієни мінімізують ризики постраждати від злочинних дій інтернет-шахраїв.

«Мінімально, що необхідно зробити - це зареєструвати SIM-карту на свій паспорт; відключити послугу віддаленої заміни SIM-карти у мобільного оператора; увімкнути двофакторну автентифікацію та встановити надійний пароль до Інтернет-банкінгу та на вхід до смартфона», - підсумував Іван Тимошенко.

Департамент кіберполіції Національної поліції України